Thursday, 10 November 2011

11.11.11...mana letaknya pegangan kita??

Bersempena dengan tarikh hari nie, sebenarnya pening gak kepala nie bila tengok orang islam zaman sekarang nie yang terlalu agungkan sangat nombor yang kononnya menarik perhatian mereka.Sebelum ni pun dah banyak kali aku mendengar mengenai cakap2 mengenai nombor especially mereka yang beragama islam yang majoritinya berbangsa melayu. Begitu juga nombor plat kereta. Ada gak yang bila ditanya kenapa pilih nombor2 yang camtu? maka dijawabnya sebab nk dapatkan ong@tuah.

Apa yang aku pelik, kenapa perlu kita berkiblatkan kepercayaan kaum lain? Kenapa tidak kita tidak menggunakan Al-Qur'an ker, Hadis ker, Kitab2 oleh para ulamak & ilmuan islam ker dalam sesuatu yang bersangkut paut dengan kehidupan seharian kita.Yang peliknya, kalo tarikh yang indah dalam kalender hijrah tak nak pulak diorg gunakan, kat sini je da menampakkan yang minda kita semua telahpun dijajah dengan sangat teruk. KITA UMAT ISLAM PERLULAH SEDAR BAHAWA KITA SEMUA HIDUP DALAM SISTEM YANG MAJORITINYA BERPAKSIKAN DAJJAL, MAKA JANGALAH SAMPAI TERPENGARUH SEHINGGA INGIN BERORIENTASIKAN CARA HIDUP DAJJAL PULAK. 

Secara peribadi pun aku rasakan tidak salah jika kita hanya berminat sahaja. Mungkin tarikh itu kebetulan dengan tarikh lahir kita, atau keluarga yang mana untuk kita mudah mengingati angka tersebut. Tetapi dengan mengiktikadkan dalam hati bahawa nombor itu bertuah, nombor itu malang adalah salah rasanya kepercayaan tersebut.Sekiranya terus berada dalam keadaan begini macam mana umat islam nak maju?????????
ASTAGHFIRULLAH..... 

p/s : minta maaf banyak2 hari nie emosional ckit....

Saturday, 5 November 2011

ORANG ISLAM MEMERANGI YAHUDI



Tidak akan berlaku kiamat sehingga umat islam berperang dengan orang-orang yahudi (di sebuah tempat)...

Area2 umah aku nie ade satu masjid.Yang istimewanya sebab setiap kali isya' akan ada je tazkirah yang disampaikan oleh certain2 ustaz. walaupun x lama, tapi agak menyegarkan dan cukup memberi pengajaran yang amat berguna. Pada satu malam tu, ustaz nie bacakan satu hadith tentang yahudi laknatullah dari kitab hadith sahih riwayat Muslim dan Bukhari.

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah umat islam berperang dengan orang-orang yahudi (di suatu tempat). Umat islam akam membunuh orang-orang yahudi sehinggalah apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu akan bersuara menjerit memanggil umat islam agar membunuh orang-orang yahudi, kecuali pokok "gharqad" kerana pokok ini adlah pokok yahudi."

Ustaz tu ade gak cerita yang orang-orang yahudi nie sangat takut dengan kebenaran hadith nie, sampaikan mereka telah menyediakan satu tapak yang luas bertujuan untuk penanaman pokok-pokok gharqad nie dan kini telah ditanam secara meluas di tanah Palestin. Bila fikirkan balik, agak gila jgk orang yahudi nie diorang menentang islam dan dalam masa yang sama percaya plk kesahihan hadith nie.



Bila balik umah aku pun bt la ckit research pasal hadith nie, sambil tu tergerak plk ati aku nie nak search pasal pokok gharqad nie.Agak banyak gak la web yang aku selongkar. sehinggalah aku terjumpa laman web kerajaan yahudi nie (http://www.jnf.org/). Dari maklumat yang aku dapat dari laman web nie, yahudi nie ada sediakan satu dana kebangsaan yang khas unutuk penanaman pokok nie (maknanya memang benar la kata-kata ustaz tu yang diorg nie sebenarnya memang penakut).




Bayangkanlah satu dana kebangsaan yang ditubuhkan semata-mata untuk mencari tanah tujuan penanaman pokok gharqad nie. Laman web yahudi nie juga kalo x silap aku da tanam hampir 220 juta pokok dan juga projek-projek lain. wallahualam, ape yang ditanam hampir 220 juta tu. tapi jika benarlah, maka mereka sebenarnya memang dalam ketakutan sekarang nie dan dalam masa yang sama diorg mengakui kebenaran islam walaupun mereka menentang islam.



 Palestine will never surrender, 
continue the war against them, my dear brothers !!!!