Thursday, 10 November 2011

11.11.11...mana letaknya pegangan kita??

Bersempena dengan tarikh hari nie, sebenarnya pening gak kepala nie bila tengok orang islam zaman sekarang nie yang terlalu agungkan sangat nombor yang kononnya menarik perhatian mereka.Sebelum ni pun dah banyak kali aku mendengar mengenai cakap2 mengenai nombor especially mereka yang beragama islam yang majoritinya berbangsa melayu. Begitu juga nombor plat kereta. Ada gak yang bila ditanya kenapa pilih nombor2 yang camtu? maka dijawabnya sebab nk dapatkan ong@tuah.

Apa yang aku pelik, kenapa perlu kita berkiblatkan kepercayaan kaum lain? Kenapa tidak kita tidak menggunakan Al-Qur'an ker, Hadis ker, Kitab2 oleh para ulamak & ilmuan islam ker dalam sesuatu yang bersangkut paut dengan kehidupan seharian kita.Yang peliknya, kalo tarikh yang indah dalam kalender hijrah tak nak pulak diorg gunakan, kat sini je da menampakkan yang minda kita semua telahpun dijajah dengan sangat teruk. KITA UMAT ISLAM PERLULAH SEDAR BAHAWA KITA SEMUA HIDUP DALAM SISTEM YANG MAJORITINYA BERPAKSIKAN DAJJAL, MAKA JANGALAH SAMPAI TERPENGARUH SEHINGGA INGIN BERORIENTASIKAN CARA HIDUP DAJJAL PULAK. 

Secara peribadi pun aku rasakan tidak salah jika kita hanya berminat sahaja. Mungkin tarikh itu kebetulan dengan tarikh lahir kita, atau keluarga yang mana untuk kita mudah mengingati angka tersebut. Tetapi dengan mengiktikadkan dalam hati bahawa nombor itu bertuah, nombor itu malang adalah salah rasanya kepercayaan tersebut.Sekiranya terus berada dalam keadaan begini macam mana umat islam nak maju?????????
ASTAGHFIRULLAH..... 

p/s : minta maaf banyak2 hari nie emosional ckit....

No comments:

Post a Comment