Friday, 12 November 2010

untukmu SAHABATKU....

sahabatku, diri ini memohon sepuluh jari memohon maaf sekiranya coretan ini mengandungi kata-kata yang menyakitkan hatimu. Diri ini percaya yang dikau akan melungsuri lelaman ini, lalu diri ini mengambil kesempatan untuk mencoretkan kata kata yang membina khas untumu, sekiranya ada insan yang lain membaca ambillah ikhtibar darinya. Daku hanyalah ingin melihat sahabatku yang lain berbahagia dan menjalani perjalanan kehidupan dengan lapang dada dan ketenangan jiwa dan menjalani kehidupan lebih bermakna. Walaupun suratan takdir ditangan Allah. Sebagai makhluk Allah kita hanya merancang tapi segala segalanya Ditentukan oleh Allah.

Firman Allah dlm surah Al Bayyinah ayat 8 “ Allah redha pada orang orang yang redha kepada takdirnya dan mereka redha juga kepada Allah swt”

Apa yang telah ditakdirkan, kita hanyalah boleh bersabar dan sekiranya penderitaan keperitan kita hanyalah boleh sabar menanggungnya. Kerana sabar adalah ibarat ubat yang sangat pahit, tidak sedap rasanya untuk diminum tetapi banyak manfaatnya, mendatangkan segala kemanfaatannya dan menolak segala mudarat. Biarlah pahit satu jam, namun akan menjadi sihat dalam setahun.

Ku ingin mengambil kesempatan mengiring doa agar dirimu disana menenemui ketenangan dan berbahagia. Diiringi doa keselamatan, sihat walaafiat, semoga dipertemukan dikau apa yang dikau hajati. Janganlah berpaling kebelakang itu nasihat yang dapat ku berikan, sebagai teman daku prihatin diatas apa yang berlaku dan daku hanyalah ingin memberikan semangat untuk dikau terus maju kehadapan dan membuat keputusan yang bijaksana. Sahabatku, aku ingin mengucapkan terima kasih kerana sudi menjadi temanku walaupun untuk seketika, terima kasih atas segala nasihat,pandangan dan idea yang telah kau curahkan....
terima kasih sahabatku atas segalanya....

No comments:

Post a Comment