Sunday 31 October 2010

YAHUDI YANG "COMEL"


1.PALING KERAS PERMUSUHAN DENGAN AGAMA ISLAM
pasti akan kamu dapati orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang  beriman, ialah orang-orang yahudi dan orang-orang musyrik... ( QS al maidah [5] : 82) 

dan orang-orang yahudi dan nasrani tidak akan rela kepadamu (muhammad) sebelum engkau mengikuti agama mereka...( QS al baqarah [2] : 120)


2.MEMBUNUH ADALAH PERKARA BIASA
dan (kami hukum juga) kerana ucapan mereka, "sesungguhnya kami telah membunuh al-masih, 'isa putra maryam, rasul allah.".... ( QS an nisaa [4] : 157) 



3.YAHUDI ADALAH BANGSA YANG PENAKUT
wahai kaumku! masuklah ke tanah suci (palestina) yang telah ditentukan allah bagimu, dan janganlah kamu berbalik kebelakang (kerana takut kepada musuh), nanti kamu menjadi rugi.

mereka berkata, "wahai musa! sesungguhnya di dalam negeri itu ada orang-orang yang sangat kuat dan kejam, kami tidak akan memasukinya sebelum mereka keluar darinya.jika mereka keluar ke sana, nescaya kami akan masuk."


berkatalah dua orang laki-laki diantara mereka bertakwa, yang telah diberi nikmat oleh allah, "serbulah mereka melalui pintu gerbang (negeri) itu. jika kamu memasukinya nescaya kamu akan menang. Dan bertawakkallah kamu hanya kepada allah,jika kamu orang-orang yang beriman."


mereka berkata, "wahai musa! sampai kapan pun kami tidak akan memasukinya selama mereka masih di dalamnya, kerana itu pergilah engkau berperang bersama-sama tuhanmu, dan berperanglah kamu berdua. Biarkanlah kami tetap (menanti) di sini saja." ( QS al maidah [5] : 21-24) 



4.KERAS KEPALA DAN MENGHALALKAN SEGALA CARA
kemudian setelah itu hatimu menjadi keras, sehingga (hatimu) seperti batu, bahkan lebih keras. Padahal dari batu-batu itu pasti ada sungai-sungai yang (airnya) memancar darinya. Ada pula yang terbelah dua lalu keluarlah air daripadanya.... ( QS al baqarah [2] : 74) 





5."PINTAR" PUTAR BELIT FAKTA"
mengapakah kamu (muslimin) sangat mengharapkan mereka akan percaya kepadamu, sedangkan segolongan dari mereka mendengar firman allah, lalu mereka mengubahnya setelah memahaminya, padahal mereka mengetahuinya? ( QS al baqarah [2] : 75) 

maka celakalah orang-orang yang menulis kitab dengan tangan mereka (sendiri) kemudian berkata, "ini dari allah," (dengan maksud) untuk menjualnya dengan harga yang murah. Maka celakalah mereka, kerana tulisan tangan mereka, dan celakalah mereka kerana apa yang mereka perbuat.          ( QS al baqarah [2] : 79)


6.SUKA INGKARI PERINTAH ALLAH
dan (ingatlah) ketika kami mengambil janji kamu dan kami angkat gunung (sinai) di atasmu (seraya berfirman), "pegang teguhlah apa yang kami berikan kepadamu  dan dengarkanlah!" mereka menjawab, "kami mendengarkan tetapi kami tidak mentaati." dan diserapkanlah ke dalam hati mereka itu (kecintaan menyembah patung) anak sapi kerana kekafiran mereka. katakanlah, "sangat buruk apa yang diperintahkan oleh kepercayaanmu kepadamu jika kamu orang-orang yang beriman!"  ( QS al baqarah [2] : 93) 




P/S: KALO NAK DIIKUTKAN SEBENARNYE BANYAK LAGI "KEBIJAKSANAAN" ISRAEL NIE TAPI RSENYE CUKUP LA SETAKAT NIE DULU.. .
KALO NAK LEBIH LAGI BOLEH GI KAT LINK NIE: http://www.scribd.com/doc/9702010/76-karakter-yahudi-dalam-alquran
SEMOGA BOLEH DIJADIKAN IKTIBAR....
WALLAHUALAM...

No comments:

Post a Comment